Akustyk biur - jego praca polega na stworzeniu komfortowego akustycznie biura przy nakładzie jak najmniejszych kosztów. Wymagana jest:
- znajomość czynników akustycznych wpływających na komfort pracy w biurze;
- umiejętność zmniejszenia kosztów tworzenia i działania biura;
- wiedza o tym, jak dźwięk wpływa na funkcjonowanie pracownika i biura;
- umiejętność oszacowania ekonomii wyboru najmowanej przestrzeni;
- poznanie parametrów wyrobów budowlanych, wnętrza i wyposażenia gwarantujących akustyczny komfort pracy w biurze;
- umiejętność zoptymalizowania ustawienia stanowisk konsultantów;
- poznanie działania systemów nagłośnienia w budynkach biurowych pod kątem użytkowym i bezpieczeństwa;
- umiejętność optymalizacji liczby pracowników i warunków pracy w call center;
- poznanie, czym cechuje sie dobra sala konferencyjna;
- znajomość obowiązków prawnych wynikających z funkcjonowania biura.